Varför?

Varför tog jag inte chansen(-erna) när jag hade dom?
Nu sitter jag här på komvux och funderar på vad det ska bli av mig.
Om jag hade gjort färdigt detta med skolan nrä jag gick på gymnasiet så hade allt säkert sett annorlunda ut.

Visst, alla val jag gjort har fört mig till dit jag är idag. Och då menar jag inte bara skola och liknande, utan också resterande av mitt liv. Jag har blivit jag. Och jag är väldigt glad över att mitt liv ser ut som det gör. Men jag önskar att jag hade gjort klart skolan tidigare. Men nu kämpar jag på som aldrig förr, och jag kommer nog bli färdig jag med. Har ju trots allt sökt en utbildning som förhoppningsvis kommer ge mig en möjlighet att få jobba med det jag vill. Så just i dagsläget så är jag både besviken på mig själv, för att jag inte gjort allt tidigare, men ändå stolt. Och stolt är jag pga av att jag har gjort en insats och tagit tag i detta med skola och betyg. Och dessutom sökt en utbildning.

Många tycker att det är dåligt gjort av mig att jag sumpat så många chanser. Men jag har inte varit alltför glad i skola och dess innebörd. Det är ingen ursäkt, jag vet. Men jag väljer att använda den ändå. Det har varit mitt val, och jag har fått tagit konsekvenserna av det. Och så vitt jag vet, så är det ingen annan som fått lida. Bara jag själv. Men som sagt, jag kämpar på och sliter djur för att få det jag vill. Och jag börjar närma mig målet för var dag som går. Nu hoppas jag på att antagningsbeskedet om två veckor kommer att göra mig en lycklig liten människa.

Nu hoppas jag även på att provet idag kommer gå bra..

Tack för mig för denna gång, det var skönt att få ur sig lite.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0