UL och praktik..

Igår var vi iväg på UL och det var det finaste vi sett på en tv-skärm. Går inte med ord att beskriva den känslan som infann sig när man såg sin lill* skatt. :) Den ville inte riktigt flytta på sig, utan gjorde det lite svårt för barnmorskan, eller vad hon nu var, när hon skulle kolla om hon kunde mäta huvudet. Den låg bra där den låg, och hade inte tid med henne. Hon försökte butta och trycka lite för att få den att flytta på sig, men icke! <3 Kändes inte allt för behagligt när hon tryckte lite extra, kändes som om hon skulle trycka ut apparaten igenom ryggen på mig ju. Haha. Tillslut fick hon alla måtten hon skulle ha :)
Och eftersom dom testade lite inställningar så fick vi se några minuter till, och det tackade man verkligen inte nej till :)
Fick reda på att bebis inte alls är så gammal som vi trott, utan vi blev tillbaka-flyttade med 2,5 vecka. Så idag är det V 15+4, och inte 18+2 som vi trott. :) Nya BF blev den 14 augusti. Vi är så otroligt glada för att allt såg bra ut och spända för vad som komma skall. <3

Och könet blir en överraskning, eftersom det inte gick att se vad det var riktigt. Det kunde vara vilket som, sa hon :)

Eftersom datum blev flyttat så stämmer inte veckorna på bilderna jag har på magen här. Den första är från V 12 +0 och den senaste bilden är från V 13+5 :)

Hade praktik igår eftermiddag också, och gör ett EM-pass idag med :) Det verkar vara ett jättebra ställe och det känns som att jag kommer få lära mig massor :) Både personal och boende är jättemysiga. :) Ska bli kul att få vara med i 5 veckor :) Men nu får det bli en smörgås och sen göra sig iordning för nästa pass :)

Hej så länge!

Frågor? Kommentera vetja :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0