Dåså..

Som alla vet så har vi faktiskt flyttat från kära grums och gått och blivit Segmon-bor. Inga fel alls, det är så lugnt och skönt och vi trivs verkligen jättebra. Det går inte med ord och beskriva hur härligt det känns att ha vårat alldeles egna, bara vårat. Jag är så lycklig så det finns inte.
Jag bär på min underbara killes barn och vi har ett underbart hem, bättre än så här kan det inte bli. Och så har man såklart vänner och familj som alltid finns där för en.
Guld värt är det, alltihop! <3


Har haft ganska mycket och göra ett tag nu, så det är lite därför det inte blivit någon uppdatering alls. Och sen får vi inte igång vårat egna internet förens på torsdag så det är lite krångligt att sitta i lugn och ro och göra ett inlägg. Men ibland får man ganska bra mottagning på grannens internet, så då kan man "låna" lite. Haha.

Älsklingen har hunnit fylla år också, hela 28 år nu :) Börjar närma sig 30 också, hihi, ;) Och eftersom han fyllde år så blev det lite folk här hemma, och vi bjöd på smörgåstårta som Åsa och jag hade gjort, Åsa gjorde mest arbete. Tack gumman för hjälpen. :D Du är guld värd. Och tårtan blev supergod :D

Tillbringade en eftermiddag med Therese i stan i fredags och det var hur trevligt som helst, tiden går verkligen fort när man har roligt. :) OCh tur med vädret hade vi också :) En repris snart igen? :)

Tillbringar även ganska mycket tid med älskade Åsa och underbara Linnéa. Man kan ju inte låta bli när man bor grannar. Gud det är så skönt att få ha dom nära för en gångs skull. <3

Ja som sagt så har man hunnit med en hel del sen det senaste riktigt inlägget. Och jag kommer inte alls ihåg vad jag skulle berätta om. Knas.

Lite om bebis då kanske? Folk som inte är intresserade kan hoppa över det kommande stycket. :)
Jag har inte växt så otroligt mycket mer om magen, men jag har tyvärr fått några små bristningar på sidorna om magen. Kan ju hoppas att det inte blir fler, eller större. Men iofs så gör det ingenting att jag fått dom, jag får ju verkligen något för dom i slutändan.
Vi längtar så efter våran älskling så det är inte sant. Men jag börjar också tänka på förlossning och hur det kommer att gå, hur ont det kommer göra. Ja det är många tankar som snurrar. Men jag antar att allt ger med sig när det väl kommer till krita och den lill* vill ut. Är nöjd och glad bara jag har Christian vid min sida, och det vet jag att jag har <3
Tror jag har börjat fått nån slags förvärk också, det är som lindrig, väldigt lindrig mensvärk ibland och det strålar ut i höfter och bäcken. Inte trevligt alls, men det är ju kroppens sätt att förbereda sig, så jag får nog stå ut med detta, och det gör jag så gärna :)
Bebis sparkar och vrider och vänder på sig mestadels hela tiden. Iaf när ingen är där och vill känna, för då ligger vi banne mig dyrt stilla. Det syns jätteväl på magen när bebis vrider på sig och det är väldigt kul och titta på, men ibland är det inte allt för skönt och bli sparkad på. Haha. Det börjar nog bli lite trångt där inne, ungefär 44 cm lång och väger mellan 2-2,5 kg, så nu ska den bara växa till sig dom sista 5,5 veckorna och sen får vi äntligen hålla bebis i famnen. <3

Nu får det bli lite iskaffe. :)
Men nu har ni iaf fått något att läsa, ska försöka få in en bild på magen också så ni får se den :)


Kommentarer
Therese

Självklart får det bli en repris snart igen! Om inte annat blir det ju en tur på lördag ;)

Det är nästan så jag blir lite avundsjuk på er där borta i Segmon faktiskt. Jag vill ju bo nära er, så nära att det bara är att ta en liten promenad så är man framme.. :)

Kramkram

2010-07-04 @ 20:03:48
URL: http://kamtroll.blogg.se/
Åsa

ÄNTLIGEN Catrin :) :)

Som vi alla har väntat på ett litet inlägg från er ;)



Du hjälpte till jättemycket med smörgåstårtan gumman :) Den blev supergoooooood :D



Pussälsk

2010-07-04 @ 21:34:59
URL: http://alkemyr.blogg.se/
Anonym

har du slutat röka nu då? :D

2010-07-06 @ 15:32:55
Fröken C

Svar till Anonym: Nej jag har inte slutat, men har dragit ner. Vem?

2010-07-07 @ 00:47:34
URL: http://frokencatrin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0