Vaccination.

Nu har våran lilla fröken blivit såpass gammal så att det var dags för vaccination idag. Usch vad ont i mig det gjorde idag. Tack och lov så kunde Christian vara med, så han fick sitta med henne för jag blev så illamående eftersom jag är så spruträdd så jag fick gå ut därifrån tills dom stuckit färdigt. Jag kände mig hemsk som lämnade henne, men hon hade ju pappa där så hon var ju inte själv. Stackars liten som var så ledsen, kan tänka mig att hon både blev rädd och att det gjorde ont. 2 sprutor på en gång, en i vardera ben, det måste ha blivit som en chock för henne ju. :( Mammas Lillrava <3
När vi väl åkte därifrån efter att dom har haft "mamma-samtal" med mig också, (hur jag mådde och grejer) så somnade hon. ca 14.30 och vaknade inte förens 17.00 igen. Usch vad jobbigt det måste ha varit för henne. :( Men hon var som tur var lika positiv och glad som vanligt. :) Märktes inte på henne att hon fått sprutor, tack och lov! :)

BVC pratade med mig på "mamma-samtalet" om att det var bra om man ammade (enbart) till hon är 6 månader, kanske smakpotioner vid 5-5,5 månad. Men om hon inte blir nöjd på ammning så skulle vi ta en diskussion (?). Är det inte jag och Christian som bestämmer om vi vill prova att ge henne smakisar tidigare? Typ vid 4-4,5 månad? Måste vi "ta en diskussion" med BVC först? Om jag och Christian vill prova och ge henne lite mosad potatis eller något, så ska väl vi få göra det? Nellie kan nog visa själv om hon inte vill ha/tycker om. Jag tänker då inte be BVC om lov att få prova.
Hur har ni andra gjort?

Nu sover hon och har gjort sen 19.15. Hoppas på en lugn natt som dom senaste nätterna, då hon har sovit i ca 8 timmar i sträck. :) Vi är bortskämda hrä hemma :) Synd att jag inte tar vara på den tiden och lägger mig i tid bara. Haha. Men som sagt, hoppas på en bra natt trots vaccination idag! :)

Helena var här en sväng förut, och det var evigheter sen vi sågs. Det var kul och se henne, men nästa gång får det bli tidigare på dagen så hon får träffa Nellie också :) Och när Christian är ledig också :)

Nu har jag snart flyttat klart blogginläggen, så snart finns det bara EN enda blogg att läsa allt i!
Phu, det har tagit tid, men snart så. Har bara ca 10 månader kvar att flytta. men vet inte om hag orkar det ikväll. Hinner nog imorgon om inte annat. Ska nog ta och krypa ner i sängen istället och få lite sömn ifall Nellie vaknar tidigare.

Godnatt på er!

Ps. Skriv gärna en kommentar om hur gamla era små var första gången dom fått smaka på "vanlig" mat :)


Kommentarer
Jenny (Buzaan)

Ne de måste man väl få bestämma helt själv, de ska väl inte BVC lägga sej i heller..

Ammade ju inte Ellie enbart eftersom ja inte hade så mkt mjölk till henne & eftersom hon var liten för tiden fick hon ju ersättning + de lilla ja hade..

Hon var 4 månader när hon fick smakportioner..

Fick testa morotspuré, potatis, gröt m.m

Sen körde jag med BabySemp 2 från 4mån till 6mån..

Sen har hon fått välling efter hur gammal hon varit.. O har nu haft 1års vällingen (1månad) då hon inte nöjde sej med 8månaders trots att hon inte är 1 år än =)

Så att ni måste ta en diskution med bvc om du inte vill amma längre låter sjukt, har man ingen mjölk tex. så får man ju börja med ersättningen ändå & de håller dom sej ju längre mätta utav om dom inte är nöjda med amningen..

Så jag tycker ni gör som ni själva vill ist..



Kramis

2010-11-04 @ 00:32:44
URL: http://buzaan.wordpress.com/
t

Va kul att du ville vara med som dagens blogg! :)



Kl 12 kommer dagens blogg upp så missa inte att gå in och kolla om det blev du! :) Annars kommer en ny chans imorgon!



Kramar :)

2010-11-04 @ 07:26:23
URL: http://teresevardag.blogg.se/
simone

första smakis Max fick var han 4 månader (mangopuré)

sen så testades lite av de som fanns för den åldern och ju mer han växte..ocj OJ så gott de var :)

som du skriver..,bvc bestämmer INTE hur ni vill göra..utan ni bestämmer hur ni vill göra..ni känner ju er dotter mer än någon annan.. :)

(tips r att filma första gången hon får smaka nått med mobilen eller nått, så kul och se deras reaktion)

2010-11-04 @ 07:31:24
URL: http://smulanochmackan.blogg.se/
simone

så lite så :) är glad att jag filma Max ^^

kommer ja göra med Tea också :)

här är de bara bra..barna växer och frodas..Max blir ju 2 i dec och Tea är redan 7 veckor! :)

2010-11-04 @ 19:34:37
sandra

Tror nog att de menar med att om hon är nöjd med bara bröstmjölken och håller sej mätt på den så behöver du ju inte ge henne något annat. Men det avgör man ju helt själv, man ska ju inte behöva prata med BVC innan. Vi gav Samuel och Denny gröt från det att de var fyra månader, en portion om dagen. Och de gilla't! :D De är ju riktiga matvrak! Och mat fick de en portion om dagen från fem månader.

2010-11-05 @ 08:42:45
URL: http://znisse.blogspot.com
Jenny

Hej hej!



Vincent fick smaka morotspuré en vecka innan han blev 6 månader, men det var för att JAG ville vänta. Han fick iofs ersättning ibland, när jag hade barnvakter osv..



Tycker som dig att det är upp till föräldrarna, knepigt av dem att säga så :/..



Ha de gott!

2010-11-06 @ 21:36:49
URL: http://jennydepp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0