Besök hos mormor tuta <3

Idag har vi varit hos mormor tuta (min mamma) på besök, åkte dit när Christian skulle till stan. Kände inte för att bara sitta hemma idag. :) Mamma bjöd på mat och sen bar det iväg till jysk. :) Eftersom jag nu har börjat från och med ikväll att vänja Nellie att sova i vaggan så behövde jag en kudde och påslakan till hennes täcke. :) Efter jysk blev det ICA för att handla lite och sen hem för en mysig kvällsfika och mer mys med Nellie. Tack för idag mamma! <3

Som sagt, jag har börjat vänja Nellie att sova i vagga. För jag sover inte alls bra om nätterna, är rädd för at antingen väcka henne på nätterna eller för att skada henne. Fast jag vet att dom säger att man inte gör så när man är mamma, så är det bra om vi sover i skilda sängar. Visst, amningen kommer inte bli lika lättvindig eftersom jag ska lägga henne i vaggan igen efter att hon ätit, men vi tjänar på detta allihop i längden. Så jag kommer försöka stå ut och hoppas att detta kommer gå bra. Efter att ha bäddat och gjort iordning Nellie för kvällen så la jag henne i vaggan och det tog knappt 5 minuter så sov hon, och jag blir så stolt över att hon somnar själv, trots att hon inte är så gammal <3
Första dagarna så kommer jag ligga med huvudet i fotändan för att kunna lugna Nellie om det skulle behövas. Och blir det mycket vaket på nätterna så får jag sova med henne på dagarna. Men (peppar, peppar) det verkar gå bra! Än så länge iallafall ;)




Mammas "lillrava" ;D <3



Nu blir det att slappa framför tv:n innan sängen, helt själv.
Älsklingen har ju börjat jobba, och jag saknar honom redan :'( <3
Usch, hur ska denna vecka sluta. Hela 7 nätter ska han göra innan han är ledig igen :-/
Tur att jag har Pyret <3

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0