Sexlingar i familjen.

Sitter och tittar på "Sexlingar i familjen" på tv4+. Shit vad "jobbigt" det måste vara. Iallafall de första 2 åren. Matningen, blöjbyten och senare uppfostran. Sex barn som inte lyssnar för fem öre, gör precis allt för att få uppmärksamhet. Jag är faktiskt "glad" över att Nellie är bara en, det räcker för mig. Och om hon är det minsta lik mig och Christian så kommer vi få fullt upp ändå. Haha. Men å andra sidan så beundrar jag familjen på tv:n, det krävs nog väldigt mycket tålamod och styrka som förälder för att få det att fungera och få rutin på vardagen.

Nellie sover sen 19.15 och jag hoppas hon får en god natts sömn. Imorse vaknade hon redan vid 5 (?!) och var på så dålig humör, men ville inte riktigt sova mer ändå. Men vi fick oss ett gott skratt, för jag sa "det är ju inte så himla skoj att kliva upp om du ska vara så grinig" vilket hon tydligen tyckte var roligt så hon vände ansiktet mot mig med världens flin, så vi skrattade lite alla tre. Det var ju så klockrent! :) Dagen har varit sådär, inte helt kinkigt men ändå inte helt bra. Hon har varit trött hela dagen i stort sett så nu funderar jag på om fröken har fått en släng av sin pappas virus-infektion, men förutom kinkigheten så är det inga andra symtom på att hon skulle vara sjuk heller. Hmm. Ja, jag vet inte jag. Får prata med BVC om vad dom tror att det kan vara.

Igår var vi till Linda och Neo och hade en mysig dag med lite promenad, fika och lite kärring-gnäll. :) Så vi planerade att jag och Linda ska ta ett par timmar med god mat och bio framöver! Det ska bli riktigt nice! :)
Tack för igår gumman! <3

Idag kom min bror hit och ska vara här till på lördag iaf, får se om han stannar längre. Så till morgonen ska jag upp och skicka iväg honom till skolan. Ska bli skoj och se om jag är lika pigg som han brukar vara. Alltså mer död än levande. Haha. Så ikväll blir det slappande framför tv:n innan det blir en tidig kväll för hela lilla familjen.

Vad ska ni göra denna torsdagskväll? :)



Kommentarer
mormor Tuta

Vad gött att ni har de mysigt, här är det tomt å konstigt utan nån att stri på...men jag vet ju att ni har de bra <3 puss

2011-02-24 @ 22:16:01
Lotta, mamma till Lucas

Har också kollat på det... Funderade på att hon borde väl kunna vara sin egen dagmamma? För hennes del blir det ju att vara hemma mot lön =)

2011-02-25 @ 09:00:21
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0