Frågor&Svar.

Tack så mycket för dom frågor jag fått. Ska försöka att svara er så bra som möjligt.

Vi börjar med Jannica´s frågor. Detta verkar vara en underbar tjej, med lite jädrar anamma. Kika in i hennes blogg och bli inspirerade till att inte ge upp! Följ hennes kamp med vikten, det gör jag!

1. Va gör du på dagarna?
2. Vad är du utbildad till?
3. Hur länge har du och din kille vart tillsammans?
4. Hur ser dina framtidsplaner ut?
5. Vill du ha fler barn?

Mina svar:
1. Jag är hemma med dottern för det mesta. Håller ordning på kaoset som blir här hemma ibland och försöker se till att vi har det bra alla 3. Jag är ju mamma-"ledig". :)
2. Jag är inte färdig med utbildningen än, ca 1 termin kvar, men när jag blir färdig så är jag undersköterska.
3. Vi hade våran 3års dag den 10/1 i år. Men vi har känt varandra sen 2002.
4. Oj, tuff fråga. Jag hoppas på att jag är utbildad och har mitt körkort, ett jobb jag trivs med. Hoppas även att jag ska kunna bli/fortsätta vara en så bra mamma som möjligt och kunne ge Nellie en bra uppväxt som alla barn har rätt till.
5. Ja jag vill gärna ha ett syskon till Nellie. Sambon brukar skämta och säga att vi ska ha massor med barn, men det vet jag inte om jag vill. Men ett litet knyte till iallafall.

Hoppas det var svar på dina frågor. :) Och tack för att du ställde dom! :)

Nu kommer det en liten fråga från min bästa granne och vän Åsa - kika in till henne och läs om hennes vardag med barn&bebis påväg. Hon har en så otroligt vacker dotter och man blir så glad när man ser henne! Älskar henne och dottern Linnéa väldigt mycket! <3
1. Vilken dag på veckan tycker du bäst om?

Mitt svar:
1. Oj, det var faktiskt svårt. Men just nu så är det lördagar bara för att det är mitten på helgen.

Tack gumman för din fråga :)

Nästa frågor kommer ifrån "Anonym", synd att det inte fanns ens ett litet namn bakom frågorna. Men jag kommer såklart besvara dom ändå.
1. Nur kommer det sig att ni flyttade ni till Segmon?
2. När ska N börja på dagis?
3. Vad jobbar ni med?

Mina svar:
1. Vi kom fram till att vi behövde något större (ochl ugnare område) att bo på när vi skulle få Nellie. Vi trivdes väldigt bra här i Segmon när vi var och hälsade på Åsa&familj, så vi ringde till deras hyresvärd och sa att vi var intresserade. Vi bodde först i Grums i en väldigt liten 2:a på 48 kvadrat med väldigt litet kök. Nu har vi istället en lägenhet i ett två familjshus, på 78 kvadrat. Också det en 2:a, men mycket större och det duger ett tag till! :)
2. Vi hoppas faktiskt att Nellie ska få vara på dagis från och med augusti i år, för att jag ska få göra sista terminen i skolan och för att sambon jobbar. Hade velat vänta lite till med dagis, men vill också göra klart skolan.
3. Jag är studerande, till undersköterska och sambon jobbar på Nobina (Swebus).

Hoppas det var svar på dina frågor. :)

Nästa kommer från Madelene. Tyvärr ingen blogg att länka till, och jag är inte helt hundra på att jag vet vem hon är. Men svar ska hon få iaf! :)

1. Rökte du under din graviditet? Röker du nu? Isf varför?

Mitt svar:
1. Ja, jag rökte under graviditeten. Och det finns ingen ursäkt till att jag gjorde det. Men jag vill göra klart att jag rökte väldigt mycket mindre än innan. Och anledningen till det är enkel. Jag hade inte viljan till att sluta. Jag vet också att det inte bara var mig själv jag hade och tänka på, och jag kanske uppfattas som självisk och rentav dum i huvudet, men jag "ville inte". Inte helt och hållet. Som sagt så finns det ingen ursäkt till att jag rökte när jag var gravid, men jag hade inte självbehärskningen att sluta.
Ja jag röker fortfarande, men försöker röka mindre och mindre. Jag klarar inte av att bara sluta tvärt som många kan. Jag behöver trappa ner för att nå det målet.

Jag hoppas att det var svar på det du undrade. :)


Jag hoppas att ni fick svar på era frågor, och fick ni inte det eller rentav kom på fler så är det bara att fråga. The sky is the limit. Mina svar kanske är korta, men jag är inge vidare på att skriva långa svar. Jag tror på det där med att få fram det jag vill ha sagt med en gång. :)

Stort tack för frågorna och kram på er!

Är lite nyfiken på vem "Anonym" är ;)



Kommentarer
Jannica

Bra svar :D:D Tack för de fina orden :)

2011-01-26 @ 14:54:36
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0