Åskan går..

Det har den verkligen gjort här. Natten till igår var det världens oväder.
Trodde huset skulle braka ihop.
Kl. 03.30 började jag vakna till av att det blinkade mig i ansiktet. Trodde Christian låg och blinkade med mobilen i ansiktet på mig. Öppnade ögonen och insåg rätt fort att så var det inte. Det blixtrade som tusan ute. Man hann inte räkna mellan blixtarna eller mullret. Jag som alltid är så fascinerad av åska och blixt tassade upp i köket för att titta på de fina blixtarna. Trodde dom skulle vara en bit bort. Men jag blev verkligen bländad. För det var ju runt huset vårat.
Jag mer eller mindre sprang tillbaka till sängen. Strax efter det så blixtrade det igen och det slog ner alldeles i närheten, small gjorde det också. Mullret var så högt så det lät som det... ja det går inte att beskriva. Fruktansvärt otäckt var det iallafall. När det small så där högt så vaknade Christian med ett ryck. Han fick gå upp och stänga fönster, för det vågade inte jag. Bara låg och var rädd och grät. Och jag brukar gilla åska ju!

Nellie sov sig igenom allt?! Hur?

Nej tack till sånt oväder igen! Då kan det gå runt Segmon som det brukar göra! Inte igenom!
Idag blev det en tur till K-stad. Hem till Falk/Karlsson :) Blev fika och innan vi åkte hem så fick vi väldigt god mat också. Kassler, ananas och potatis! Det var supergott. :) Och lika trevligt som alltid! :D
Kom hem här vid 20.45 typ och Nellie har fortfarande inte somnat riktigt. Men snart så! :)
Hon har varit superduktig hemma hos Kent och Camilla idag. Vågat släppa taget lite och gått massor :) Trollungen! <3

Nu blir det lite tv innan sängen!
Godkväll. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0