Solskenspromenad!

Dagens väder (och mitt humör) har varit jättebra idag! Vi tog en härlig och uppfriskande promenad i skogen med Linda och Neo. Det tog oss nästan 2 timmar att gå till Liljedal och tillbaka hit till Segmon. Men ack så underbart! Det får vi göra om! Blev lite fikamys på Lindas altan när vi kommit tillbaka och tryckt i barnen lite lunch. Fast Neo tyckte att äppelpajen som Linda gjorde skulle titta närmare på altangolvet så det blev typ halva pajen kvar att smaska på, men det räckte gott och väl.
Tack Linda och Neo för denna underbara dag! <3

Nellie och Neo lekte snällt på Neos rum <3
Nu ikväll så har jag varit "hård", Nellie fick gnälla i ca 5-10 minuter. Det var inge gråt eller gap och skrik, utan gnäll och klag. Så då lät jag henne vara. Men när det började bli ledsamt så gick jag in och la henne ner igen, och hon somnade! Det tog bara ca 20 minuter ikväll! Hoppas det går lika bra imorgon!
Dock har hennes hosta blivit lite värre. Hon hostar mera nu igen. Så får se om det behövs hostmedicin under natten, hon fick innan hon la sigg för natten iallafall. Har fått höra att barn kan hosta ett tag efter dom blivit friska i övrigt från en förkylning. Kan det stämma, att hostan dröjer sig kvar ett tag?
Nu blir det snart sängen. Är helt slut efter all frisk luft och härj idag.
Ska nog bara invänta standardsamtalet från Raringen. Ja, vi pratar varje kväll när han jobbar. Har alltid gjort det, även om vi ses varje dag. Och det känns väldigt bra! :)

Nej ni, godnatt på er!


Klätterapan från imorse! <3



Kommentarer
Annika - trebarnsmorsan med fyra ungar

Hej. Hoppas allt är bra! Jag tänkte tipsa om att jag har flera roliga tävlingar igång i min blogg, flera på ingång också! Ta gärna en kik!

Kram Annika

http://nilssonpettersson.blogg.se

2011-03-27 @ 03:51:48
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Therese

Härligt att det inte tog så lång tid för henne att somna igår :)

Kramkram <3

2011-03-27 @ 17:32:30
URL: http://kamtroll.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0