Kinkigt värre ibland.

Vet inte vad det är med Nellie. Hon har blivit så kinkig. Klart att hon får ha dåliga perioder, men som mamma (och pappa) står man lite handfallen och har inte en aning vad det är eller vad man ska göra ibland. Det blir jobbigt.

Jag vet att det inte är en dans på rosor att vara förälder. Och Nellie är såklart det bästa vi har, oavsett humör. Men ibland vill man vara tankeläsare. Kunna få reda på vad det är för eventuellt "fel".
Att hon har humör, det vet vi. Hon har fått mitt humör. Så att säga nej eller ajaj, är förenat med illvrål. Hon vet ju vad hon vill iallafall. Men jag vill också veta.
Någon som känner igen det här? Eller är vi ensamma?

Nu sover hon middag efter lite krångel, får se hur länge.
Jag ska passa på att dricka kaffe i lugn och ro!



Kommentarer
Sandra

Denny är nog precis likadan. Och många många andra barn ;)



Denny bestämmer helt själv vad han ska göra. Säger man till honom blir det ett väldans liv. Han går åt det håll han vill och bryr sej inte om vi andra går åt ett annat, han är inte ett dugg rädd. Trotsig! Och tur är väl att det bara är Denny än så länge, men det dröjer väl inte innan de är lika trotsiga båda två ;) men det är så härligt med barn! Hehe :)

2011-10-19 @ 20:30:29
URL: http://zNisse.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0