Tisdag med Therese!

Har haft underbara sviskonet här idag! Och hon gjorde mig så glad! Ja det gör hon ju jämt, men så där lite extra glad!
Jag fyller ju år 23:e november och Magnus Betnér har sin stand up-show den 20:e november, så jag får biljetten dit i present! Hur snällt är inte det?! Jag är överlycklig! Underbart! :D Tack, tack, tack så mycket! :)
Vi pratade om biljetterna här om dagen, jag och Therese. Och kom fram till att vi skulle beställa när vi fått in pengar här hemma. Men hon gick in och beställde dom redan då! Luringen! :D
God mat och skratt! I vanlig ordning! Det tackar jag för! Är så glad att jag har Therese i mitt liv!

Nellie är lika glad hon om inte mer, faster är nog favoriten hon!
Trollet lär sig massor varje dag, och senast idag gjorde hon ett tappert försök att säga faster, det lät ungefär som fattej. Så himla go! Innan så har det varit datti/datta hon har sagt när hon pekat på kort av faster Therese! :)

Farmor Marita var här en sväng idag också, och tog en liten promenad med Nellie så hon fick sova lite i vagnen, för här hemma ville hon ju inte sova alls. Blev inte så långt besök idag för Marita, men det kommer fler ggr :)

Nellie lär sig massor som sagt, på både gott och ont.
Att hon lär sig massa ord är underbart. Boll, blomma, faster, Gina, m.m. Också att hon försöker härma efter när man räknar. Så när man säger ett, två, tre! Säger hon (inte alltid), tååå, tjeee. :)
Det onda då? Det är nog att hon försöker lära sig klättra överallt och på allt! Blir galen snart.
Får man bli galen? Jag blir då det snart iallafall. Haha. Nej, men jag tycker inte om att det ska klättras överallt, att hon står upp i soffan (och helst hoppar hon lite också) eller ställer sig på grejer på golvet (en burk, gryta eller vad hon nu dragit fram) som kan glida iväg under fötterna på henne.
Jag säger inte nej för att vara elak eller för att det är kul. Utan för att jag måste och jag är rädd om henne. Ja, vi får väl hoppas att det fortsätter gå så bra som det gjort hittills. Men jag kommer inte sluta säga ifrån bara för det.

Nu, "Top Model" och sen "House"! Nellie sover och jag ska ta min coca cola-burk som älskade raringen hade med hem till mig! (Han är bra omtänksam ibland!)
Bra kväll! :)

God afton!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0