Martén i Säffle.

Stavas det ens martén? Hm, i min blogg får det stavas på det viset iallafall.
Dagen i korta drag. (Hoppa över om du inte är intresserad)
  • Lämna Nellie tidigare på dagis för att dra iväg med bussen till stan. Möte med jobbcoachen.
  • Möta upp Therese efter det och sätta sig på bussen hem för att hämta Nellie tidigare på förskolan.
  • Åka ner till Säffle på martén med Therese och Marita. Det blev en härlig dag, men det kunde blåst lite mindre.
  • Handla lite grann till trollungen. Kunde ju inte låta bli!
  • Sen hem och få i N mat och sen härja in i det sista tills hon skulle i säng.
    Och nu, nu sover hon gott.
N, var bra sliten efter idag.
Först bli väckt imorse, för andra morgonen i rad. Sen har det blivit max 30 minuters sömn på hela långa dagen. Och massa härj, och martén och grejer. Inte konstigt att hon är trött! :)

Jag är ganska sliten jag med efter att ha armbågat mig fram och plöjt människor som en ångvält med barnvagnen!
Herregud, vad blir det med folk när det är såna här saker? Helt galna och hänsynslösa!

Lite bilder på köpen till N? :)


En jacka för lite kallare dagar, en fusk-polokrage och vantar!
Mössan är från älskade faster! :)
Hade det funnits i grönt, så hade det blivit den färgen. Men nu blev det massa rosa/lila!
Får snart kompensera upp det där. ;)

Nu blir dä tv och kanske unne sig lette påpp-cårn som frädasmys?
Ja, så får det bli!

Godkväll!

Update! Fick berättat nu att det stavas ju marten :D Tack Camilla! :D
Haha, men nu får ni ta det för vad det är ;)


Kommentarer
Camilla

Fröken petipet anmäler dig som språkpolisen! Marten heter det annars uttalas det e, alltså långt e som i idé! Hoppas du fattar!

Kram! <3

2011-09-23 @ 22:10:10
Jannica

Älskar marten :D

2011-09-24 @ 10:41:37
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0