Feber och sånt där.

Började veckan med besök av Åsa och barnen. Vi busade, drack kaffe och sen åt vi våfflor till lunch. Eller ja, jag och Åsa åt, barnen ville inte äta när det väl stod på bordet. Haha. Lockade väl mer med att leka. <3
Det visade sig efter lekstunden att N hade 40,4 i temp. Hon höll ett gott humör ändå. Jag kände ju att hon var varm, men eftersom hon lekte och så så verkade det inte så illa. Och jag trodde ju inte att hon hade riktigt så hög temp.
Nellie la sig och vilade/sov resten av dagen. Så efter vila och ipren så hade tempen börjat gå ner igen.

Tisdagen hade hon fortfarande lite feber, men "bara" runt 38-39. Hon var mycket piggare.
Hade Therese, Hanna och Blomman här på mat och mys. Inga fel. Trevligt som alltid! :) Blev även kortspel på kvällen och jag vann :-D Det ni! 

Natt till onsdag ville inte Nellie sova speciellt mycket. Till slut gick vi ut i vardagsrummet och la oss på golvet. Eller ja, Nellie har sån där mysplats med täcken och kuddar på golvet så vi la oss där. Efter ca 2,5-3 timmar så orkade jag inte ligga kvar. Nellie hade somnat med huvudet uppe i armhålan på mig och rörde jag mig så var hon nära att vakna. Ischias, ligga på golvet utan tillräckligt med underlag och i en knepig vinkel är INTE att rekommendera. Är riktigt glad över att Christian tog Nellie på morgonen trots att han behövde få sova inför jobb.
Jag behövde någon timmes sömn för att orka med dagen iallafall.  

Vi trodde ju att det skulle vara vattkoppor hade början på, eftersom det går uppe på förskolan. Men icke. Inte en prick så långt ögat kan nå, men det är snart vår tur. Vi kan ju inte gärna komma undan när typ hela förskolan har det. Och Linnéa bröt det ut på igår, och barnen lekte ju i måndags. Ärligt talas så hoppas jag att Nellie får det snart också, så är det över sen.

Nu, tv och sen sova. Är hur trött som helst.

Ps. inlägget blev väldans rörigt. Ni får ta det för vad det är. Kaos.


Kommentarer
sandra

Åh! om nellie får vattkoppor kan jag få komma på ett besök då med samuel och denny? jag vill också få det överstökat ;)

2012-03-15 @ 20:54:40
URL: http://znisse.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0