Vågar man hoppas på vår nu?

Skulle vara så himla underbart om våren kunde komma för att stanna.
Man blir lite piggare och får ny energi när det börjar bli varmare och, framför allt, ljusare ute.

Nellie hittade lite vårtecken. Hon konstaterade glatt, "bomma". Underbara unge.
Idag har vi kunnat vara ute en del. Krattat undan en del löv runt huset, sprungit upp och ner i tvättstugan. Det är verkligen populärt att följa med dit om man är 19 månader. Hon skiner upp som en liten sol när man frågar om hon vill med dit ner.

Möblerat har vi gjort dom senaste dagarna. Flyttade runt i sovrummet så Nellie kunde få in leksakerna dit. Känns skönt att hon får ett krypin att leka i. Och vi får mer utrymme i vardagsrummet.
Vi har inte kunnat haft leksakerna i sovrummet eftersom Christian har jobbat som han gjort. Jobbat nätter och sovit på dagarna. Men nu är det slut med det. Han börjar dagschema på måndag. Äntligen! Det känna så himla skönt att han äntligen får mer tid med Nellie, och mig. :) Jaja, jag svamlar iväg som vanligt.
Vi har iallafall flyttat in leksakerna i sovrummet så Nellie får sitt place. :) Hon verkar trivas med det än så länge. :)

Nu ska jag nog ta en kik på Melodifestivalens andra chansen. 
Godkväll! :)  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0