Har mycket att skriva om...

Men får ta det i omgångar tror jag. Så idag blir det ett inlägg om nya praktiken. :)
Än så länge trivs jag jättebra. Är på avd. 9 på CSK och där jobbar det hur rolig personal som helst och min handledare för fyra veckor framöver känner jag sen tidigare.
Igår fick jag ta mitt första riktigt blodprov, på en levande person! Hur läskigt som helst. Han jag gjorde det på, en av handledarna jag har, han kom och satte sig bredvid mig och frågade "är du van med att ta prover?". Jag lyckades väl klämma fram ett nää, har bara provat på dockarmen i skolan, en gång. "Bra, då går vi och gör det nu." svarade han.
Och herregud vilken handsvett och hjärtklappning jag fick :P Hur nervös som helst. Under själva provtagningen så lyckades jag hålla nerver i schack och stack honom utan problem, klarade av att ta två rör med blod och sen var det klart. Kom ihåg alla moment också.
Han (och sjuksyrran) som var med berömde mig och tyckte att jag skötte mig utmärkt. Jag var tvungen att fråga om dom inte bara sa så ;) Det gjorde dom inte. :)
Han jag tog prov på sa att han inte kände när jag stack honom eller nånting. :)

Gud vad lättade jag blev över att få beröm och ett klart godkänt på mitt första prov :)
Jag var bra skakis efteråt ändå. Men det är väl sånt som släpper allt eftersom man gör sånt där.

Okej, inlägget handlade inte så mycket om praktiken i sig. Mest om provtagningen. Men den är jag så jädra nöjd över, så det gör inget!

Nu ska jag ta mitt trötta huvud och krypa ner i sängen.
Christian sover (han ska upp vid 2.30 inatt och jobba) och Nellie sover hon med sen flera timmar tillbaka. Så det är väl bäst att jag får några timmar jag med :)

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0