Vem är Fröken C?

Jag är en tokig tjej som är bosatt i Segmon (Grums) i Värmlands-skogarna. Här bor jag med min underbara sambo Christian och våran underbara dotter Nellie, född 1/8-10. Just i skrivande stund så bor vi i en mysig 2,5 rummare i ett tvåfamiljshus-hus, men planerna är att det ska bli hus, även för oss, framöver. Livet à la Svensson you know.

Jag och min karlakarl blev ett par 10/1-08, men har egentligen känt varandra sedan 2002. Blev ganska hux flux sambos, men det har visat sig vara helt okej. Antar att många skulle kunna tycka att det gick fort för oss att flytta ihop, men det kändes ju helt rätt. Och nu sitter vi här lite över 3 år senare och är förlovade (10/3-10) och har våran ögonsten Nellie.

Vi pratade om att vi ville ha barn båda två sommaren-09, och vintern-09 hade Nellie blivit till och lyckan var enorm. Vi skulle bli föräldrar! Dagen då Nellie tog sitt första andetag var ett enda lyckorus om även en liten chock, eftersom vi bara skulle på kontroll (pga. ev. vattenavgång) den dagen. Men hon hade bråttom ut, så 13 dagar före beräknat datum kom hon, våran lilla kärlek. Första tiden som förälder var ett litet kaos, man hade ingen koll på någonting. Allt var upp och ner, dag var natt och precis allt var nytt och en riktig upplevelse. Men ack så otroligt underbart! Dagarna och veckorna gick och man fick in lite rutin i vardagen igen och nu flyter det på igen.

Vad gör Fröken C om dagarna då?
Jag är för tillfället föräldraledig (ledig är verkligen inte rätt ord, haha.), men planerna är att jag ska ta upp där jag slutade min utbildning, till undersköterska, i augusti. Sen får jag väl hoppas på att det finns en plats för mig ute i arbetslivet.
Övrig familj?
Jag har en gäng syskon, Ulrika, Mikael, Sandra, Eva och Sebastian. Men det är bara Sebastian och jag som är helsyskon. De andra fyra är halvsyskon på pappas sida. Fast å andra sidan ser jag inte dom som halv, antingen är man syskon eller så är man det inte. Sen har vi min älskade Mamma, som finns i vått och torrt och en pappa.
Min blogg är väl en kombo av mamma-blogg och personlig dagbok. Jag skriver det som faller på och när det faller på. Är ingen flitig bloggaren, men hey! Jag skriver mest för min egen skull.
Alla kommentarer är välkomna, jag är inte kinkig. Så vad ni än vill ha sagt/skrivet, skriv det!
Jag bits inte, inte hårt iallafall.

Det här var lite om mig. Något annat ni är nyfikna på? Fråga!




Kommentarer
Helena

Heej gummsa mi ;)

Vill bara säga att ja verkligen gillar allt du gjort med bloggen :)

O din personliga beskrivning av dig själv <3

Du e störtskön ;) <3

Pussokjamiz

2011-03-05 @ 02:51:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0