Förkyld.

Natten har varit sådär. Jag har knappt sovit alls.
Hann typ bara lägga huvudet på kudden igår så vaknade Nellie av att hon var helt tät i näsan. Jag hade hört henne hosta ett par ggr innan jag kom i säng men inge mer. Men vid 00 så var det tätt i näsan. Blev att dra fram näs-fridan och näsdroppar. Hon var så ledsen när hon vaknade, inte konstigt det. Efter lite mer mat och ny blöja så försökte vi sova, hon låg och "gnällde" i ca 1 timme i sömnen. Tror att febern satte in, men ville ju inte väcka henne för att ge alvedon om hon ändå sov. så ca 3 blev det tyst igen och jag kunde blunda lite. Sen har jag blivit väckt till och från ända fram till 8.
I morse hade hon 38.4 i temp. Vet inte om det är någon hög temp faktiskt, men har hört att över 37,8-38.0 är feber. Men eftersom hon är glad när hon är vaken, även om hon vill sova en massa, så vill jag inte ge alvedon "i onödan". Hon får ju såklart om jag märker att hon har ont av febern men sålänge hon är glad och relativt pigg så är ju inte alvedon nödvändigt.
Nu sover hon sin andra tupplur sen 8 i morse. Hon är vaken 1,5 timme och sen vill hon sova igen. Ungefär så är det när hon är frisk också. Men då går det ca 2 timmar mellan tupplurarna istället. Och nu sover hon längre stunder än innan, ca 1-2 timmar (Istället för 30 min, max) så det märks att hon inte är helt frisk. Som tur är så vill och kan hon sova i babysittern, så då kommer huvudet upp en bit och det lindrar i näsan. :) Så skönt att det finns knep för att lindra åt dom små :) Vårat lilla hjärta <3

Nu blir det mer kaffe för min del, och sen slappa med Nellie hela dagen lång :)


Kommentarer
Helena

Hoppas lilla hjärtat kryar på sig så ni får sova lite mer inatt. Bloggen blev skitbra gumms <3 Pussokjam

2010-12-04 @ 15:20:13
Jannica

Hoppas hon blir bättre :):)



Hur får du din header så långt upp??? Vill jag med ha :)

Kram

2010-12-04 @ 23:11:23
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0