Kallt, kallt, kallt.

Idag blev det en eftermiddagspromenad med Nelliei kylan. Tur att hon ligger varm och go i vagnen, för det var fasiken inte varmt ute, hade ont i händerna när vi kom in, så jädra kallt. Lite över 1 timme var vi ute och gick, hon sov så skönt så därför blev det lite längre än jag tänkte från början.

Lite häftig bild. Blev fränt när jag andades ut samtidigt som jag tog kortet :)


Nellie blev nog lite kall om näsan iaf. Sötaste ungen! <3

När vi kom hem så blev det ett varmt och skönt bad för oss båda och medans jag skulle ha schampoo och grejer så fick Nellie ligga inlindad i handduk på golvet. Hon skrattade väldans mycket åt mig, så det måste ha varit kul och ligga och titta medans jag schamponerade håret. Haha. Efter badet blev det gröt, hon fick sin äpple-päron gröt och jag åt mannagryns-gröt :) Mums! Inga fel alls!
Sen tyckte jag att det skulle bli lite soffhäng innan det blev sängen för hennes del, men hon gick från att vara världens gladaste unge till världens tröttaste unge, på mindre än 1 minut. Så det blev inte så mycket soffmys, däremot lite gnäll innan hon äntligen kom till ro och somnade :) Stackars liten och ha en mamma som vill mysa när hon egentligen vill sova ;) Nu sover hon gott sen 20 ungefär och jag ska ta och krypa ner i sängen jag med efter att ha pratat med syster Sandra i 40 min. Pingufötter och deeeet göööör ooooooont! HAHAHA.

Älsklingen har börjat jobba igen, och det blir så otroligt jobbigt tomt här hemma på kvällarna. Nellie sover och han jobbar. Tråkigt! Men får hoppas att veckan går fort. :) <3

Godnatt på er kära läsare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0