Nu är jag sådär slut igen.

Mest är det för att jag vet att vi ska upp i ottan imorgon. Nellie har lusse-firande på förskolan och då är det strax vid 6 som vi ska upp. Shit vad trötta vi kommer vara.
ICA-påsar under ögonen, deluxe.
 
Vad har vi annars gjort den senaste tiden?
Jaaa-aa ni. Jag är förhoppningsvis färdig med utbildningen på fredag. Sista provet ska skrivas och då är det sjukvård som gäller. Sen har jag inget mer i skolväg kvar utan då gäller det att få alla betyg satta och sen få dom utskrivna för att sedan ta kontakt med kommunen, få in betygen i deras register, få inloggning till vikariebanken och sen kontakta distriktsköterskorna för delegering. Sen jädrar ska det jobbas! Så länge det bara går.
Borde ju funka fram till i april iallafall? Då är jag i 7-8 månaden. Det borde väl bli lagom? :)
 
Nellie växer så det knakar och hon verkar vara stolt över titeln storasyster. Även om hon kanske har svårt att greppa vad det innebär så pratar hon ändå med magen och berättar stolt att hon sa bli storasyster. Vi pratar om bebis varje dag här hemma bara för att hon ska känna sig delaktig i vad som komma skall. Och hon har sina gulliga funderingar och tankar och man kan inte annat än älska dom!
På förskolan trivs hon bra och hon får mycket beröm för sin personlighet och sitt utvecklade tal. För talet har hon verkigen med sig, hon låter så mycket äldre när hon pratar så ibland står jag där och diskuterar med henne, för att nån minut senare påminna mig själv om att : "Hon är bara 2 år!"
Åh, jag får göra ett sånt där skrytinlägg någon dag. Men det kan ni ju hoppa över om ni vill. Jag förvarnar er innan det kommer. Haha.
Nu ska jag krypa ihop i soffan och kolla på "Grey's anatomy" och sen får det bli sängen, Somna i tid vore en bra idé och då kanske jag bara behöver dras med fryspåsstorlek under ögonen imorgon.
 
Godkväll!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0