Orken som inte finns.

Har nyss lämnat Nellie på förskolan och hon skulle leka med A "heeeeela dagen". Sötungar! Dom har verkligen funnit varandra A och Nellie. Var där en spontansväng igr eftermiddag. Dom hoppade studsmatta och härjade runt. Så Nellie var skapligt trött när vi kom hem igen. Vi skulle ju bara ta en liten promenad i regnet egentligen. :) 

Förskolan Rävlyan här i Segmon har världens goaste personal. En av fröknarna tyckte att jag skulle hem och slänga mig på soffan med en kaffekopp och slänga upp benen. Jag skulle inte härja mer än nödvändigt tyckte hon ;) Vi trivs hur bra som helst med dom och Nellie är så trygg däruppe. Jag, och Nellie, älskar den här förskolan! Underbar på alla sätt och vis! :) 
 
Men nu då. Vart ska man ta energin ifrån? Den finns banne mig inte. Allt är tugnt och tråkigt. Nellie får "lida" för min brist på energi och tålamod. Jag har känt mig som den tråkigaste mamman någonsin. Är bara sur, tvär och trött. 
Ska bli så skönt när lilltjejen vill komma ut. Jag är trött på att vara gravid nu. 

Idag är det barnmorskan som gäller. Kan ju hoppas på att det är som med Nellie. Vi bokar tid för nästa gång men inte hinner dit. Hade ju en tid bokad med Nellie, dagen efter hon kom. Tänk om det kunde bli så nu också. Är kanske för mycket önsketänkande. 
 
Mina tankar går till familjen Falk. Tänker på er varje dag och jag hoppas att han piggar på sig snart så ni får komma hem igen. Önskar så att jag kunde hjälpa er men jag vågar inte när det börjar närma sig BF här. Fy vad elak man känner sig. Mina tankar finns hos er var eviga dag, även om det är en klen tröst. <3
 
Nu kaffe och sen göra sig iordning för att gå till bussen(?!) Helt otroligt. Jag ska åka buss för första gången på hur länge som helst. Känns lite konstigt när man varit bortskämd med körkort och egen bil. Men jag ska nog klara det också. Tror iallafall att jag fått ordning på mobilappen så jag kan åka med. ;) 
 
God morgon! :) 


Kommentarer
Camilla Falk

Tack för omtanken och känn inte så! Du ska inte känna dig skyldig eller ha dåligt samvete. Lille Hugo blir nog bra snart! :)

2013-05-22 @ 10:29:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0