Jag är trött..

Men det tycker jag att jag har rätt och vara. Jag har fullt upp med det finaste som finns, och ibland har hennes humör inte alltid varit på topp. Ikväll är en sån gång. Hon har varit lite gnällig under eftermiddagen. Men från 19.30 till 21.30 (då somnade hon) har hon gnällt övervägande hela tiden, förutom när vi bytte blöja för då var hon alldeles underbart glad :) <3 Det är lite jobbigt när hon gnäller och man provar allt, byter på henne, mat, tröstar (både med närhet och napp, och bröstet) och inget funkar, inte ens att vara uppe och gå hjälpte ikväll. Man känner sig lite hjälplös när man inte förstår vad som är fel. :-/ Fast man vet att man inte behöver göra det. Man försöker ju så gott man kan, iallafall jag. :)
Har ni några tips på vad man kan göra?
Jag vet att det inte är en dans på rosor att vara förälder, även om det finns några som har det som så, men jag ångrar absolut ingenting. Hennes leende och gurglande ljud gör mig alldeles varm inombords.
Gud vad jag älskar denna lilla människa! <3

Men jag anser mig iallafall ha rätten och säga, jag är trött. Eller?
Nu är det ingen som sagt motsatsen, men jag undrar bara, får man som förälder säga att man är trött och sliten?

På onsdag är det Christian ledig en vecka igen och det ska bli alldeles underbart att ha honom hemma igen. Det blir så tomt utan honom ju. Och det är skönt med lite avlastning också ;) <3

Nej, nu blir det nog snart sängen.
Passar på när Lillrava sover ;)

Godnatt på er!


Kommentarer
Elin från FL bf aug-10

äsch, klart man får det. varför skulle man INTE få det? Bara för att man känner sig sliten och är trött så betyder det inte att man ångrar att man skaffade barn eller att barnet skulle vara oälskat.

Jag känner mig också trött ibland och sliten. Ont i nacken och axlar efter bärandet på lillan idag, hon hade också en gnällperiod på ett par timmar idag, men sen bajsade hon 2 ggr så jag är helt säker på att det berodde på det. som vanligt.

man måste även som mamma få uttrycka hur man mår och känner.

kram på dig och hoppas du får vila inatt och imorrn bitti <3

2010-10-10 @ 00:01:10
Helena

Klart att du har rätt att vara trött gumman :) Det e ju en stooor omställning för dig/er oxå. Men du e vilket som en fantastisk mamma <3<3<3 Och de kan bara bli bäst när de gäller dig oavsett vad du gör ;) Pözzokjamiz

2010-10-10 @ 05:11:44
Tilda

Grattis hörreni till det söta lilla underverket! Hade ingen aning om att ni fått barn! Och man får gnälla, det måste man få, annars blir man knäpp. All rätt att bli trött! Ha det gott vännen. Kram

2010-10-17 @ 16:37:22
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0