Bakdag.

Idag har vi haft Therese och Blomman här. Vi (läs Therese, jag har typ tittat på) har bakat massa småkakor och mer blir det på söndag. Lagat mat har vi gjort också, kyckling i sweet chilisås och ris. Det är väldans gott.
Farfar har fått underhålla Nellie medans vi bakat och fixat maten. Så fort hon kom ut i köket så var vi snabba med att säga "Vad gör farfar? Ska du inte kolla vad farfar gör, eller läsa boken med farfar?". Så efter ikväll borde hon ju verkligen veta vem farfar är. Haha.

Nellie hade sin sista dag på förskolan idag, så nu börjar hon inte förens 11:e januari igen. Lite långledigt är ju inte dumt. Får se hur trött hon är på oss (speciellt mig och mitt tjat) innan hon börjar igen.
Hon ska i och för sig dit på tisdag för att vara med på jullunchen mellan 10-12.30, så då får hon ju lite tid till innan det är helt ledigt.
Vad ska jag sysselsätta Nellie med under ledigheten då? Får hoppas att det kommer snö så man kan härja runt i den. Men som det ser ut nu så kommer det banne mig ingen snö, inte en på jul! Trist, tycker jag.

Håller mina tummar för att det blir Skruvstad på jul också. Älskar verkligen att vara där. Känner mig så otroligt välkommen hos dom. Känner mig väldigt välkommen i Christians familj överhuvudtaget. Alla är guld värda! Dom finns när helst man behöver dom och det känns väldans bra! <3

Min pappa då? Finns säkert någon som funderar på hur det är med honom.
Han är hemma hos sig igen, han fick komma hem förra fredagen. Det känns skönt att sjukhuset ansåg att det var utom fara att åka hem så länge han inte slår i huvudet igen, för då kan det sluta illa. :-/ Förutom det då så är han relativt pigg, men han sover mycket ändå. Och det är inte konstigt. Det är ju huvudet som fått sig en rejäl smäll och blödningarna i huvudet på det också, man kan inte begära annat då.
Jag kan inte beskriva i ord hur glad jag är att dom två tjejerna som hittade pappa fann honom i tid. Hade det varit senare så hade det kanske inte gått så bra som det gjort. Tack, ni är änglar! Det är det enda jag kan säga.
Får försöka åka och hälsa på pappa snart igen, se om han behöver handla eller nått. :) Vi var där en sväng i måndags så Nellie fick lite tid med morfar, jag hade ju lovat pappa att ta med Nellie när jag kom nästa gång om hon inte var på dagis. Det gjorde nog honom väldigt glad att hon var med, pappa försökte busa med Nellie men orkade inte riktigt. Nellie delade ut puss och kram iallafall. Rev bland sakerna i bokhyllan gjorde hon också. Härjapan! Förstår att pappa inte orkade med ett långt besök när Nellie var med. Haha.

Nu blir det sängen!
Trollet vaknar säkert tidigt imorgon med. Det har hon ju gjort sen vi fick väcka henne vid 6.00 för grötfrukosten i tisdags.
Så mellan 6 och 7 har vi varit uppe hela veckan. Inte. Kul. Alls.
Speciellt inte när man varit bortskämd i, iallafall, 10 av 16 månader med lagom tidiga morgnar.

Godnatt!


Kommentarer
Therese

Tack för idag! <3

2011-12-16 @ 23:09:26
URL: http://kamtroll.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0