Veckan är till ända...

... men imorgon börjar en helt ny! Yeey liksom.

Tycker nog att det går alldeles för fort. Nellie är snart 15 månader gammal. Vi har varit föräldrar i 15 månader?! Shit!
Dom bästa 15 månaderna. Men herregud vad mycket man (jag) har nojat, googlat, nojat och googlat lite till. Blivit nojig för att jag googlat (och det jag fått som sökresultat). Jag har även googlat för att jag varit nojig. Herre min ge, liksom.
Med nästa barn (ja, vi vill såklart ha en till, även om N är som 3 stycken ibland), så har jag lovat mig själv att inte googla. Inte så mycket iallafall, och absolut inte ta det på så stort allvar. Får se hur det går.
Blir man kanske inte lite mer relaxad när man redan har barn sen tidigare?
Vad tror ni?

Idag har jag lyckats med att skära mig på en (slipad, såklart!) kökskniv. Uppepå, och längs med på den yttersta leden, på långfingret! Hur lyckas man? Ja med min tur så är allt möjligt, tydligen. Iallafall när det kommer till olyckor, som har med knivar och göra.
Mitt finger är ömt men det ser ut som att det kommer läka fint. Jämna fina kanter, inte varmt och inte varigt. Så det är bara att hålla rent och vänta. Precis som förra gången, fast då skulle jag nog egentligen sytt. Men stönig är jag och jag ville inte åka in till sjukhuset "för ett litet skärsår", jag kunde ju fortfarande använda fingret och det var inte sååå djupt. Det läkte fint det med så då borde detta göra det! Optimist, ja visst!

Nu ska jag krypa ner i sängen och kanske läsa lite i "Eragon" - för miljonte gången.
Godkväll på er.

Och förresten, inte hade ni tips på hur man kan bli mer morgonpigg heller. Gruff.
Hur ska jag nu klara av starten på den nya veckan?
Får se om jag tar mig ur sängen imorgon, om inte? Ja då är det ert fel, okej?
Haha.


Kommentarer
Jannica

Powernap ;) Eller läggdags tidigt. Haha. Jag orkar aldrig upp jag heller :S

2011-10-23 @ 23:41:17
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0