Seg lördag och gräshoppa i taket!

Bland det första jag såg i morse (vid 6.50!) var en fet äcklig gräshoppa. I taket! I vardagsrummet!
Hur i hela h-vete tog den sig in? Nej, jag vill inte veta. Äckligt var det och jag är tillräckligt nojig över vad som kommer in härnäst. Det räcker med att jag fick för mig att det var en stor, fet spindel innan jag tog mig ur paralyseringen på golvet för att inse att det inte var det!
Vad jag gjorde med den? Den fick snällt sitta kvar tills Christian klev upp vid 10-tiden, så han fick ta ut den. Jag rör då inte såna kryp. Det har jag inte nerver till!
Fick sitta och kolla så den satt kvar till och från. Typ gräshoppe-barnvakt! Blää.

Nellie har haft en sådär sur-dag idag. Inget har varit riktigt bra, inte helt iallafall.
Hon var inte sugen på alls mycket idag. Och sen en trött och tråkig mamma på det också.
Fy. Får ta nya tag imorgon och hoppas på bättre humör för både morsa och unge. :)

Humöret för mig och N idag har väl haft och göra med dåligt med sömn för den lilla och konstig sömn för den stora. Så inatt ska det sovas massor och bra! Så det så! Lite film på 4:an först. :)
Christian är iväg och är chaufför han, så det blir nog sent för honom. Det innebär, hela sängen för mig själv! (Tills han kommer hem då förstås.) Haha.

Förresten hörrni. Förlåt att inläggen kommer med långa mellanrum. Ni får ta det för vad det är! :)

Fortsatt trevlig kväll på er! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0