Nya året...

...går i sjukdomens tecken. Förkylning som, tydligen, har tagit omtag på Nellie. Började med feber förra lördagen och höll i sig fram till onsdag, det plus hosta, snor och slem. Onsdag så dalade febern av och var borta, allt för att komma tillbaka igår. Typiskt!
Jag är ju inte speciellt orolig eftersom hon dricker mycket vätska, äter det hon orkar/vill och fortfarande orkar leka på dagarna. Men ringde iallafall till vårdcentralen idag och checkade av vad dom tyckte, och eftersom hon var såpass pigg ändå så skulle vi avvakta. Hon i luren trodde att det var en ny förkylning eftersom feberna blev borta för att komma tillbaka.
Så nu får vi se hur helgen blir och om vi behöver till farbror doktorn.
Vi hoppas ju självklart att vi slipper det.

Annars har året varit bra, lugnt och skönt. Firade in det tillsammans med mitt Sviskon och lyxmiddag bestående av baconsås och skruvmakaroner! Nellie tillbringade nyår hos mormor, förkylning till trots eftersom jag tagit på mig jobb på nyårsdagen. Och vet ni, Christian jobbade nyår. Skräll!

Såå, hur var ert nyår? Och har början av det nya varit bra? :)


Kommentarer
Sviskonet

Min nyårsafton var lugn och fin. Firade in det nya året tillsammans med mitt Sviskon. Det bjöds på lyxmiddag bestående av pastaskruvar, baconsås och baguetter. Lite senare intogs det lite föda i form av ost och kex och, icke att förglömma, jordgubbsvin (den alkoholfria varianten, om någon trodde något annat). Att få spendera denna afton iklädda matchande sparkdräkter var guld! <3

2013-01-04 @ 12:02:43
URL: http://kamtroll.blogg.se
Ida

Krya på dig!

Mitt nyår var helt perfekt! Umgicks med trevliga vänner som jag inte träffar så ofta annars, och jag tycker året har startat bra! :)

2013-01-04 @ 12:04:53
URL: http://idamatildapetersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0