Pass opp. Mer gnäll.

Nellie har en skitdag, med tillhörande skithumör. Eller ja, om jag stänger av "barnvakten" igen så blir det så. Just nu går det ju bra för tv:n är på. Men f-n ta mig om jag föreslår att vi ska stänga av den. Då är det inge mer solsken här inte.

Hon är väl fortfarande trött antar jag. Sov typ 45-60 minuter efter dagis idag. Och det var banne mig välbehövligt hur mycket Nellie än tyckte tvärtemot. Hon vrålade nästan hela vägen hem och innan vi ens fått på henne ytterkläderna. För hon skulle då inte hem!
Pust! Tålamodet var inte stort idag. Varken på mamma, pappa eller barn. Men det var precis tillräckligt.

Nej, livet som småbarns-förälder är inte en dans på rosor och varför ska man inte kunna erkänna det? Istället för att måla upp någon solskensbild som är skapligt genomskinlig. För alla med småbarn vet att det är tufft så det är ingen som tror på't iallafall.
Nej, så länge jag vet att det jag skriver inte kränker Nellie så kommer jag nog dela med mig mer. För ibland behöver andra föräldrar höra att det finns fler därute som har det minst lika jävligt.

Så förlåt släkt och vänner som läser. Ni kommer få läsa mer om Nellie-hyss och så är det med det ;)



Kommentarer
Helena ღ

Låter som en jobbig dag för er gumman! Men såna dagar finns faktiskt o ja tycker de e bra att du går ut med det oxå. För livet e ingen dans på rosor varken som barn eller vuxen. Men hade man inga dåliga dagar så skulle man heller inte uppskatta dom bra o mysiga :)
Kram på er o de blir nog bättre imorn ;)<3

Svar: Mjo, men hon har haft taskigt humör nu ett tag så man börjar "bli van" ;P Du har alldeles rätt! :) Kramkram <3
Fröken C

2013-03-01 @ 17:52:56
URL: http://mysharona07.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0