Vår i luften?

Det verkar som att man snart kan hoppas på våren och det innebär att vi är ett steg närmare att få träffa den nya lilla människan som buffar runt i min mage. Nellie frågade mig nu på morgonen: "Mamma, när kommer lillasyster?".
Jag tror nog att hon väntar lika ivrigt som vad vi gör. Men väntan är lång. För lång.
 
Nu vill jag ha vår och värme, sol och härligheter. Ska det vara för mycket begärt efter en svinkall vinter? Jaja, "svinkall" är väl säkert relativt. Allt är relativt. Frågar man dom i Sibirien så har vi säkert haft vårvärme här hela vintern, men för min del så har det varit svinkallt. Så det så! 
 
Nellie är på förskolan och jag sitter här och lyssnar på musik och dricker lite kaffe. Idag chockade Nellie mig och vaknade inte förrän mitt alarm ringde vid 7.50. Hon brukar alltid vakna innan 7! Wohoo liksom. 
Hon kanske hade lite dåligt i energiförrådet efter att ha spenderat flera timmar på Leklandet, nöjesfabriken, i lördags? Hon sov inget efter det förrän på kvällen och sen upp tidigt igen på söndags morgonen. Härjade som aldrig förr och dit kommer vi åka fler gånger. 
1(!) "utbrott" hade hon på hela tiden vi var där. Då fick jag gå med henne som ett spädbarn och hålla fast henne. Hon var hysterisk. Men hon hade ju mycket sping i benen och ville göra allt på en gång, så det var väl inte konstigt att det blev fel heller. Men ja, dit blir det fler gånger! 
Hade jättekul med familjen Alkemyr/Dalgren. Tur att vi följde med. :) Tack för lördagen :D 
 
Nu ska jag sätta mig i solen en liten stund. Är riktigt skönt så länge man sitter still. Börjar man röra på sig så känns det som att händerna ska förfrysa ;) Haha. 
 
Vad gör ni idag? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0