Härlig dag.

Idag tillbringade vi förmiddagen hemma hos Jenny på babyträff. Var jättetrevligt och det får vi göra fler gånger.
Tänkte jag skulle försöka mig på att vara "värdinna" för såna träffar när vi flyttat och kommit i ordning.
Tack för idag Jenny, Jennifer, Linda och bebisar :)

Igår bakade jag och Nellie kanelbullar. Blev ganska bra för att vara första gången och hjälp av en trött och grinig 3-åring. Jag var kanske inte helt på topp med humöret och tålamodet jag heller ;) . Lite mer kanel nästa gång bara så blir dom toppen. :)

Nu blir det snart sängen. Har krånglat med Wilma nu på kvällen. Hon har somnat klockrent vid ca 20-21 och i sin säng ett tag, men dom senaste dagarna så har det varit jobbigt att somna och vara sovande. Vet inte vad hon fått för sig. Men nu kämpar vi på för att få kvällarna att fungera. Idag somnade hon ca 21.30, inte så sent kanske men senare än hon brukar. Får se om hon sover ett 6 timmars pass nu då ;)
Märk väl, jag kommer aldrig låta mitt barn somna gråtandes/skrikande. ALDRIG. Jag tror inte alls på dom beryktade metoderna, vi kör vårat eget race och det som funkar för oss. :) Samma som vi gjorde med Nellie och det har funkat jättebra. Hon är 3 år, somnar själv, i egen säng och hon verkar inte ha något emot det. :)
Nellie är ju dock i åldern att böcker ska läsas innan hon somnar och det är supermysigt. :) Men bäst är det när pappa läser, för han behöver inte avbryta för att ta en sur bebis som vill ammas. ;)

Nej om man ska försöka få lite sömn innan W vaknar igen. :)

Godkväll!


Kommentarer
Jenny

Tack själv för idag, verkligen jätte skoj att få träffas lite & prata lite "mamma" prat med några som förstår vad & hur man menar/pratar om :-D Får försöka ha en sån här träff 1 gång/månad typ, sen kan vi ju umgås lite mer när ni flyttat hit till Grums oxå, man umgås ju inte med så många som har barn :-D
Ha de gött nu så hörs vi på fejjan :-D

2013-11-14 @ 23:41:04
URL: http://www.buzaan.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0