Nya tag.

Sitter här i soffan med en sovande bebis bredvid mig och njuter av en kaffekopp. Nellie är på dagis och härjar loss.

Här händer det något varje dag och bloggen blir lidande tidsmässigt.
Blogg-appen funkar inte så himla bra på androidtelefoner så den är inte enkel att göra snabbinlägg med heller.

Flickorna förgyller min vardag och dom växer och utvecklas så det knakar. Nellie är vår tålmodiga och omtänksamma 3-åring, hon lär sig massor hela tiden och just nu är det bokstäver och skriva hon gillar. Hennes temperament har dalat av en smula och vi bråkar inte alls om allt längre.Hon har blivit lugnare, även om hon fortfarande vet vad hon vill. Och att ha blivit storasyster har gått jättebra, hon avgudar Wilma och Wilma avgudar sin storasyster! <3
Wilma har hittat sina fötter och ligger och pratar mest hela dagarna. Sover ganska bra på nätterna gör hon med och det är inte fy skam. Världens gladaste bebis har vi nog. Inte ofta hon är ledsen.
Snart är det dax för 5 månaders sprutor och det ser inte mamman i familjen fram emot, men det får gå ändå.
Jag ska försöka skriva mer framöver om flickornas framsteg.

Tänk att jag har lyckan att vara mamma till dom finaste flickorna i världen! Dom och Christian gör mig hel. Vad vore jag utan mina pusselbitar?


Idag blir det ett besök till Alkemyr/Dalgren efter att jag hämtat Nellie. :) Vill ta tillvara på tiden här i Segmon känner jag. Försöka umgås mer med Åsa och barnen. I januari flyttar ju vi tillbaka till Grums. Känns som att det kan bli svårare att umgås så som vi brukar även om det inte är långt ifrån varandra ändå. 
Vi valde att flytta tillbaka till en 3:a i Grums. För även om vi har en stor lägenhet nu, 78 kvm, så är det ett rum för lite och 3:orna i Segmon ligger längre bort och är snudd på dyrare. Vi valde Grums. 
Det värsta är att flytta Nellie från en underbar förskola. Hon är anpassningsbar och har inte svårt med nya människor eller att få kompisar, men jag är nojig. Kommer den nya personalen lära känna Nellie lika bra som dom här i Segmon gjort sedan hon var runt året? Jag älskar verkligen Rävlyan och "fröknarna". 
Det kommer bli jättebra, bara vi kommer till Grums. Vet ju inte än vilken förskola det blir, men har sätt Backvägen och Mossen som alternativ. Hoppas lite på Mossen för då kan jag ha båda flickorna under samma tak. Det vore inte dumt. 
Kan det inte bli januari nu?! 

Nu vaknar nog liten snart så jag får sluta skriva. 
Nästa inlägg dröjer inte. Hoppas jag ;) 



Kommentarer
Frida

Men gud så roligt att hitta din blogg.. är vi lika eller? Jag är mamma till nellie född 2011 och även mamma till liam född 2013 :)

Svar: Om du menar det där med vardagskaos och trött och virrig småbarnsförälder så... HEJ! Här är jag ;)
När på året är din pojke född? Wilma är född i Juni! :)
Fröken C

2013-11-25 @ 20:28:01
URL: http://blojorochbus.blogg.se/
Frida

Liam är född 11 sep.. igångsatt efter att ha gått över tiden 2 veckor.dom längsta veckorna i mitt liv!

2013-11-27 @ 04:55:38
URL: http://blojorochbus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0