Fullt upp med det bästa som finns <3

Ja här har det varit fullt upp dom senaste dagarna. Det tar ett tag och vänja sig vid att vara mamma. Man vill hinna med så mycket, men det gör man inte alltid. Det är en konstig dygnsrytm vi har, så det är konstigt att inte få sova hela nätterna som man är van. (Nej, jag klagar inte, jag är bara inte van att vakna ett par ggr per natt.)

Det är en stor omställning från att vara bara jag och C till att ha helt plötsligt vara 3. Nellie är det bästa som hänt mig, och jag skulle inte byta för allt i världen. Men det är ingen ordning på vardagen än. Och det kommer ta ett tag innan man får lite rutin. Visst, jag/vi har haft ett tag på oss att ställa in oss på att vara föräldrar men det är ändå inte som man tänkt sig, det är ett heltidsarbete. Men det är också det mest givande och bästa arbete jag någonsin kommer göra. Jag älskar livet som mamma! <3

Nu sover Nellie sött efter en jobbig dag. Har varit gnällig hela dagen i stort sett, men det verkar som att det lugnat ner sig nu. Har antagligen haft lite ont i magen under dagen och det är inte lätt att vara liten och inte kunna berätta vad det är som är fel.
Vi var på BVC igår och vägde henne igen, och hon hade gått upp ca 260 gram, det var en lättnad efter som vi haft lite krångel med amningen till och från. Nu verkar det som att den fungerar som den ska, hoppas att det håller i sig också. :)

Igår var vi hem till Kent och Camilla så Christian fick greja bilen som ska besiktigas. Fast han fick fortsätta idag eftersom det tog lite lång tid inatt. Vi var inte hemma här förens halv 1 ungefär. Lite sent, men krånglar det så krånglar det. Inte mycket att göra åt. :)

Nu ska jag mysa lite med stora älsklingen innan den lilla älsklingen vaknar för att få lite mat. :)

Godnatt på er.

<3


Kommentarer
Emelie

Hej, grattis till bebisen :)

Såg att du hade kommenterat min blogg och du frågade om finest.se var en bra sida.

Jaa den e kanon jag har bloggat på 4 olika och finest e undebart. Lätt att använda, bra funktioner och man kan skriva "tidsinställda" inlägg.



Mvh Emelie

2010-08-25 @ 11:44:44
URL: http://finest,se/romanoemma


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0