Dryg dag.

Dagen idag har varit lång. Nellie har varit på halvbra humör, förutom när det var dax att sova på dagen. Hon skulle inte somna i vaggan utan var jätteledsen istället, hade jättesvårt att komma till ro. Jag var tvungen att mata henne till sömns. Det har inte hänt på över en månad. Fattar ingenting. Hon som har somnat själv i sin säng jättelänge oavsett om det varit dagen, kvällen eller mitt i natten. Inatt var hon till och med ledsen så hon grät lite innan hon somnade, när jag la ner henne i vaggan efter lite mat?! Har vaknat med varannan timme inatt också, så det är ju lite bättre än förra natten. 
Det är lite jobbigt när man inte fattar någonting. Man känner sig lite maktlös när hon är så liten och inte kan berätta vad det är som är fel (det behöver inte vara något som är fel heller) och man måste "gissa" eller prova en massa. Ja jag vet att det inte är en dans på rosor med bebisar/barn även om det finns undantag. Och jag har ingen rätt att klaga egentligen eftersom vi varit så bortskämda som vi varit hittills. Jag vet att det går över, och jag tar dagarna som dom kommer! :)
Älskar våran Nellie över allt annat på denna jord! Skulle inte byta bort en sekund med henne mot något annat! <3 Våga inte tro något annat!

Som förstagångsförälder har man inget och "jämföra" med och man känner sig lite vilsen i alla råd och tips. Vi sållar så mycket det går och försöker hitta det som passar Nellie, (inte oss) men det är svårt eftersom hon kommer ändra vanor ett X antal gånger till innan det blir stabilt. Hade bara velat ha en förvarning innan. :P Det som fungerar idag kanske inte funkar imorgon.
Utvecklingsfas? (Låter troligt)
Biverkning av vaccinationen? (Man vet aldrig, jag tror lite på det iaf)
Tänder? (Nej, dom får vänta ett tag till)
Trots? (Sårt och tänka mig det, kan så små ens vara det?)
Är det jag som inte uppfattar hennes signaler på rätt sätt vid rätt tidpunkt?

Frågorna är många, men jag tänker behålla lugnet och ta dagarna som dom kommer! :)

Nu sover hon iaf sen 18.45 och jag hoppas på en bra natt! :)
Går snart och lägger mig så jag är pigg imorgon med. Godnatt på er!

Ps, nej jag skrev inte för att få klaga eller för att få sympati.
Jag skrev för att jag ville få ur mig lite tankar och funderingar. :)



Kommentarer
Camilla

Gumman!

Det är bra att skriva av sig och jag förstår dig! Jag tror du är inne på rätt spår! Tippar på utvecklingsfas kanske i kombination med vaccinationen.

Hoppas på en bättre natt!



Kram

2010-11-08 @ 22:29:29
Jannica

Bra att skriva av sig ibland :) Är man förtabarnsförälder så är det ju inte meningen att man ska förstå och kunna allt. Sånt kommer ju. Tror nog du är en supermamma trots hon är ledsen. För ledsna kan ju alla vara, eller hur? ;) Hoppas du finner en bra "balans" vad som funkar bäst. tills dess är det bara att pröva sig fram. Ingenting är fel :)

2010-11-09 @ 16:17:10
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Bianca M

Kom på en grej! Har hört att när man rökt under grav så är de jobbigt för den lilla att avvänja sig o blir då lätt grinig när bebben inte får lika mkt som den var van vid. Men jag vet inte om de stämmer.. Hoppas de fixar sig för er! Jättefina bilder förresten. :) Kramar

2010-11-11 @ 00:01:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0