Svar till kommentar.

Signaturen "Ehhh?" skrev till mitt förra inlägg:

Vem och vilka får man inte vara trött för? Det är helt naturligt! Och har inget att göra med om man är bra/dålig förälder!!! Vad har du för umgänge om du inte kan få erkänna hur du mår?”

Jag var nog lite otydlig huruvida det gällde mig själv i inlägget eller inte.
Jag har inga problem med att berätta för min omgivning hur jag mår eller känner. Dom flesta vet vad jag tycker och känner. Och ingen av dom rackar ner på mig för det. Jag har dom bästa jag kan få i min närhet.

Det jag menade var att jag läser många bloggar, forumtrådar (oftast anonyma, pga påhopp) och kommentarer lite varstans som säger att det banne mig inte är okej.
"För det borde man ha tänkt på innan man skaffade barn" och dylika kommentarer ser jag mer eller mindre varje dag och jag är trött på det.
Och precis som du skrev det har inget med föräldraskapet i sig att göra. Så länge det inte går ut över barnen, men gör det det så är det en annan situation.
Det var därför jag ställde frågorna, jag vill veta varför en del inte tycker att det är okej. För att jag tycker att det borde vara självklart för alla att vara trötta, vilja ha lite egentid och vara rentav mänskliga bort emellan. Men det kommer alltid finnas moral-mammor/pappor som säger emot. Så är det bara. Dom får tycka vad dom vill så länge jag får tycka som jag vill.

Många vågar inte yppa sina tankar i bloggar, forum och liknande, om hur dom mår som föräldrar, eftersom det alltid finns dom som tycker att man inte ska/inte har rätt att klaga, man skulle tänkt på det innan, och att det är ett heltidsjobb att vara förälder.
Ja det är ett heltidsjobb. Men man är inte mer än människa och borde få tycka att det är jobbigt ibland.

Jag har, som sag,, inte det problemet med mina nära och kära, dom förstår och lyssnar på mig. Och jag är då inte rädd för att skriva/prata om att jag tycker det är jobbigt ibland. För det är det!

Hoppas du fått en tydligare bild på hur jag menar.
Annars är du, "Ehhh?", välkommen med mer frågor/synpunkter! :)
Ni andra får ju såklart ha åsikter ni också ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0