Blir lite fascinerad.

När man klickar in på en av dom där mammabloggarna, med si så där 5000 besökare om dagen (ja, jag överdriver nog kanske lite), så nog fan är det bara bra dagar, glada ungar och mysiga stunder, inga som helst problem med något. Livet bara är så himla underbart bra jämt. Solskenshistorier.
Vart är dramatiken? Bråkiga barn. Jobbiga dagar. Lite klag och gnäll?!
Har inte såna blogg-innehavare (mammor) dåliga dagar/stunder dom också? Som kanske innefattar en väldans grinig unge som inte något duger åt och väldans dåligt väder åtminstone?
Är det bara jag som hittar dessa bloggar?

Nej jag vet vad ni tänker. Det kanske bara är så att dom inte skriver om det, men dom dagarna finns ändå.
Jaha! Men jag vill ju faktiskt se att det är fler än jag som klarar av och skriva att jag har en kinkig/grinig unge.
Jag skriver ju inte det för att jag vill klaga på trollungen här hemma, utan för att jag vill dela med mig av att allt är inte en dans på rosor jämt. Fast vi har varit väldigt bortskämda med Nellie. Både sömn och humör, fram tills hon fick mitt humör för ca 6 månader sen. Mindre bra.

Vi har det förbaskat bra vi också, älskar min familj och skulle INTE byta bort en sekund mot något annat.
Tro inget annat! :)
Men jag vill veta att det finns fler som vågar skriva utan att andra har ett skit och säga till om.
Varför ska alla bry sig och tycka en massa hela tiden?
Livet är inte alltid så himla lätt, varken för stor eller liten. Och det delar jag med mig av. Punkt!

Godkväll! :)


Kommentarer
Camilla

Ja visst är det tråkigt! Därför gillar jag din blogg så mycket för du skriver som det är att vara småbarnsmamma!De små liven är både jobbiga och krävande och jag fattar inte varför folk inte kan blogga ärligt?! Fortsätt skriv som du gör, det uppskattas!



Kram!

2011-10-24 @ 23:07:48
En lagom ung mamma

har undrat samma sak. Så jag orkar sällan läsa sådana bloggar så är på sånt gulligt upptempo hela tiden där det alltid tycks vara rent och finnas nybakat.



Hellre ärligt om att man har olika bra dagar tycker jag :)

2011-11-04 @ 22:50:06
URL: http://mummyfied.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0