Mycket tankar, få ord.

Hej på er!
Jag  har tänkt och komma tillbaka. Men vet inte om ni kanske tröttnat på och vänta. Eller så kanske det var skönt att slippa mina tråkiga "det här har vi gjort idag, intressant va?"-inlägg. Haha.
Jag är ingen krönikör och kommer nog aldrig och bli, även om det skulle vara väldans skoj.
Vi får väl se vad jag väljer och skriva om. Alla uppskattar inte att jag vädrar åsikter eller tankar. Men hey, varför skulle jag inte göra det egentligen? Jag skriver ju främst för min egen skull.

Vad har hänt sen sist då?
Nellie växer så det knakar, både fysiskt och psykiskt. Hon är 18 månader imorgon. Vart tog vår bebis vägen?
Är det meningen att det ska gå såhär fort?
Även fast hon "bara" är 1,5 år så känns hennes trots som att hon skulle vara minst 3(!). Hon diskuterar och gestikulerar vilt när hon vill något, eller inte får göra något. Oj, vad hon kan skälla! Men det är härligt och se hennes vilja, fast ibland önskar man att hon var lite mer "foglig", kan man kalla det så? Haha.
Hon har börjat prata mer och mer, Fler meningar och mååååånga ord! Helt underbart!
Älskar vår lilla trotsunge! <3

Mag/spysjuka har vi (Nellie och C) varit. Jag slipper det som vanligt. Phu. Nellie har hunnit med och vara sjuk 2 ggr på 1,5 vecka. Men nu är hon frisk igen. Hade feber i söndags och spydde, men det var borta igår redan. Snabbt övergående, det tackar vi för! Men hon får vara hemma från förskolan hela denna veckan, så att kroppen verkligen får återhämta sig och hon får vila upp sig. Det är faktiskt ganska högt tempo och då kan det vara skönt att vara helt utvilad.

Jag börjar förhoppningsvis plugga runt den 8:e februari! Syo:n ringde mig förra veckan poch berätta glädjebeskedet att hon fixat detta åt mig! Ingen är gladare än jag! Detta innebär att jag kommer vara färdig undersköterska om några månader, plus att körkortet är klart, och kan då börja jobba! Fy fan vad härligt!
Jag är så glad!!

Jag har egentligen så mycket jag vill skriva, men det finns inte ord. Eller ja, ord finns det. Men hur ska man formulera saker och ting för att folk inte ska ta illa upp, bli stötta? Önskar jag kunde låsa en del inlägg. Spara som utkast kanske och ha dom bara för mig själv? För att få ut det jag vill ha sagt?

Nej hörre ni! Nu blir det sängen. Jag och N ska köra svärfar till stora staden imorgon förmiddag.

Godkväll på er! :)



Kommentarer
mormor Tuta

är så glad å lycklig å stolt över allt som händer ska du veta, hm nu tappar jag med orden men skitsamma <3<3<3 jag älskar er, puss

2012-01-31 @ 23:31:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0