Borde sova.

Men det är väl lönlöst. Är det inte bebis som håller mig vaken/väcker mig, så är det kramp i vader, ischias eller något annat skoj.
Nej, nu vill jag ha min kropp tillbaka. Jag vill inte dela med mig längre.
Jo, jag får väl dela med mig ändå. Men då är hon på utsidan iallafall.

Jag får väl stå ut lite till innan jag börjar dra i mig hallonbladste, ananas och lite kanelvatten. Det är ju tänkt att jag och Nellie ska ha en mamma&dotter-dag på Bergvik. Hon ska få köpa kläder till lillasyster som hon ska åka hem ifrån BB i. Det verkar Nellie se fram emot. Och sen att hon behöver lite kläder i garderoben också :) Typ klänningar/tunikor och kortare tights/shorts. :)
Hoppas vi hinner detta nu! :


Jag och Christian tog en tur till staden i måndags. Var verkligen tvungna att fylla på matförrådet. Nu är det gjort och det syns på kontot. Känns skönt att det är klart så vi inte står med det också när bebis kommit. Var även till Örebro i helgen som var och kikade på bil. Så nu har vi blivit med bil igen. Audi A6 kombi, en 04:a. Känns kanon att vi har fixat det problemet också. Hade blivit lite trångt i vår lilla Mazda annars. Volvon är ju inte riktigt i ordning och det är väl tänkt att vi ska sälja iväg den. Kommer sakna den faktiskt. :)

Är inte så mycket att fixa innan bebis kan komma. Det är det där med kläderna och sen plocka fram vagnen från källaren. Christian fixade madrassen till vaggan häromdagen och mycket av Nellies saker är ju kvar. Det är lite småfixande bara, men sånt kan man ta allt eftersom.


Nej Åsa, jag har inte packat BB-väskan än. Men jag ska. Äsch, jag hinner. Haha. Kan ju alltid göra som sist, packa den 1 timme innan vi åker till förlossningen ;D Haha.


Förresten hörrni! Nellie har slutat med nappen! :D Stora tjejen!
Vi har pratat om det ett tag och i lördags kväll när vi borstade tänder så sa jag till henne att vi snart kanske var tvungna att ta bort napparna eftersom tänderna kan bli sneda. Hon såg panikslagen ut och sa "Inatt har jag tutten, men imorgon sover jag utan". Inte så troligt, tänkte jag. Men sagt och gjort. Vi pratade om samma sak på söndag kväll vid tandborstningen och hon gick självmant ut till Christian och sa att "Pappa, jag ska sova utan tutten!".
Så hon har inte haft den sen i söndags morse och heller inga protester eller tjat om den. Hon har provat och fråga någon enstaka gång, men vi har sagt nej och hon har funnit sig i det.
Underbara unge! Liten blir verkligen stor! <3
Jag är så stolt! :)

Nej, nu får det bli ett försök att sova. Godnatt på er! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken C

Mina tankar, mitt liv och dess pusselbitar!

RSS 2.0